Weekend vissen met ons drieŽn

Op vrijdag 05-11-'04 om 13:45uur vertrokken we op weg naar oud-turnhout.

We waren nog niet eens 10km van huis stonden we al stil achter een vrachtwagen, we dachten het begint al goed.

Maar naar een kwartiertje konden we onze weg weer vervolgen naar turnhout.

Eenmaal op de autobaan schoot het lekker op en we hadden er ook veel zin in, maar je raad het al we misten de afslag en het kibbelen begon tussen ons drie al.

Naar een stuk te hebben doorgereden konden we keren en toch nog bij de goede afslag onze weg vervolgen, maar ook daar ging het mis en moesten een tijdje stapvoets rijden waardoor de stemming nog meer zakte.

Maar naar een tijdje konden we toch weer verder rijden en het schoot weer lekker op, we volgden de weg die Jos had uitgeprint en je raad het alweer, halverwege de route die Jos had uitgeprint gingen we de verkeerde kant op met als gevolg dat de stemming nog meer zakte. We hadden besloten om maar naar de weg te vragen, en zo volgde we onze weg weer verder tot het weer mis ging, weer vragen en weer een stuk gereden en ik durf het bijna niet te zeggen maar jaja ( weer mis). Nu begon de stemming echt snel te dalen en de stemmen begonnen nu ook al een tikje harder te klinken en er werd ook al gesproken om terug naar huis te gaan.

Maar nog een keer vragen en heel goed op te letten zaten we toch nog op de goede weg, en toen robert eenmaal een herkenningspunt zag ( die was daar al een keer geweest) kon het helemaal niet meer missen.

En toen we het water zagen, ( was het toch al 17:00uur) trokken onze gezichten weer terug in onze originelen ploeien, ( mag ook wel naar twee uur rijden. We parkeerden de auto en liepen naar de kantine toe waar robert naar binnen ging en jos en ik nog even naar de wc gingen, die lag buiten naast de kantine waar ik niet verder op inga.

Toen we binnen alles hadden geregeld gingen we een plaats zoeken waar we het weekend zouden doorbrengen, en ook daar hadden we een beetje een meningsverschil over de stek, maar na 10 min waren we toch alles aan het opzetten. Jos begon meteen met de blanks in orde te maken en robert en ik begonnen aan de byvie.

Nadat we onze byvie hadden opgezet en nog met de blanks bezig waren was het al aardig donker en moesten met de lamp verder opbouwen. Om 18:00uur waren we toch zover dat alles inorde was en eens lekker even konden gaan zitten. Maar dat was voor korte duur omdat om 18:30uur bij ad de optronic begon te piepen en er vervolgens een brasem uithaalde en niet zoín kleine ook. Maar weer opnieuw te hebben uitgegooid ging er om 18:45uur de optronic bij robert af en ook die haalde er een brasem uit.

Voor zover zag het er veelbelovend uit en hoopte dan ook een paar dikke karpers te vangen, maar helaas bleek het toch anders te lopen en vongen de rest van de avond en nacht niks meer. De volgende dag begon al goed met een hoop herrie van de eenden en ganzen die er zaten en dus we waren vroeg uit de veren en konden dan ook meteen alles verversen om opnieuw een karper te vangen. Maar ook die hele dag nog geen piep te horen tot om 19:50uur de optronic bij robert afging en een karper aan de haak sloeg.

DCP_0117.JPG (296269 bytes)

Na niet zoín geweldige dril lande hij toch een schubkarper aan de kant die na het wegen een totaal van 12,2Kg aangaf, dus helemaal geen verkeerde vis om te vangen. Na een mooie foto sessie hebben we de karper weer terug in het water gelaten en verder hoopend op nog meer van die formaten, maar helaas ook die nacht weer helemaal niks. De volgende dag werden we weer gewekt door de plaatselijke eenden en ganzen en dus alweer vroeg uit de veren waren, na even te hebben rondgekeken en met de andere vissers te hebben gepraat werd er toch ontzettend weinig gevangen, eigenlijk alleen maar brasem. De laatste dag is aangebroken, en we hadden het erover om hoelaat we zouden stoppen.

Naar kort beraad hadden we besloten om om ongeveer 14:00uur te stoppen met vissen om dan vervolgens naar huis te gaan. En ineens om 9:45uur ging bij robert de optronic loeien, die vervolgens aansloeg en een mooie schubkarper haakte. Na een tijdje te hebben gedrilt wou vervolgens jos de karper scheppen, tot ineens het lot toesloeg en de lijn knapte en jawel weg vis. Het was zeer jammer en robert was dan ook een tijdje niet te genieten, maar goed daar is verder niks aan te veranderen.

Het weer was heel erg zonnig tegenover gisteren want toen was het aan het regenen (de hele dag) dus die zon kwam goed vanpas zo dat alles lekker kon drogen. Om ongeveer 11:30uur had ik het gezien en besloot dan ook langzaam op te ruimen waar vervolgens jos en robert op reageerde en ook begonnen op te ruimen.

Dat was dan zowat het visweekend van ons drieen, en vertrokken dan ook om 14:00uur richting huis.