lac de villedon

hallo villedon team maarten, marleen,john ,benoit. hallo karpervissers voor de 2 keer terug op lac de villedon op ongeveer 1.5 maanden tyd, wat weer super is geweest, villedon team bedankt nog,  we zijn er voor een week gaan vissen aankomst  van 01-11-2008 tm 08-11-2008, bij aankomst stond john al te wachten op ons ,heel slecht weer onder weg gehad dus een beetje later aangekomen , na  een babbeltje gemaakt te hebben zijn wij maar aan de slag gegaan het was net een beetje gestopt met regenen,snel alles opgebouwd markers geplaatst en wat boillies gevoerd ,hengels uitgevaren en het vissen was begonnen en het was ondertussen weer begonnen met regenen,maar dat maakte ons niets uit want we zaten lekker in de tent  op de stretchers overal hoorde je de karpers springen, s`nachts kregen we de eerste run maar die hebben we verspeeld een paar uur later kregen wij weer een run na een beetje gedrild te hebben en net voor de kant sprong opeens de haak uit de bek, weg vis , jammer , ik was dus niet zo blij ook omdat ik toch ook een beetje moe was na de lange reis vanuit limburg, lijntje maar weer uitgevaren en het bleef maar regenen na twee dagen  s`nachts weer een run en deze wederom weer verspeeld dus ben ik gaan nadenken wat er toch mis was ,de volgende morgen links en rechts wat veranderd te hebben ben ik toch eens benieuwd of het nu wel gaat lukken  en ja hoor de volgende run was een mooie vis van dikke 10.5 killo s’avonds kwam john met het avondeten dat wordt trouwens met een bootje gebracht en met wat snelle tips en trucs is hij weer weggevaren en zijn we begonnen met eten trouwens het schijnt dat het villedon team niet alleen goede vissers zijn maar ook uitstekende koks he john ik moet zeggen hij heeft goed voor ons gezorgd die week ,dus we waren aan het eten en wat denk je piep piep pieppppppppppppppppppp daar vloog de de nasi zo wat door de lucht, ook dit maal weer ,nee  geen losser maar een leuk spiegeltje van dik over de 10.5 kilo ,dus de kleine veranderingen hadden dus duidelijk wel geholpen ondertussen bleef het maar regenen en de aanbeten vielen weg ook het springen van de vissen was opeens verdwenen we hadden zowat grapjes zitten maken we dachten eerst tot flipper er was , de vissen bleken te zijn overgestapt op natuurlijk voedsel en nu zullen velen van ons wel zeggen de boillies zijn zowat toch bijna ook natuurlijk voedsel aan het worden, maar nee ze waren  op muggenlarven over gestapt  en ik heb nog van alles geprobeerd zo wat alles uit de kast gehaald  zoveel dingen veranderd maar ja zeg nu zelf als jij kunt kiezen dan pak je toch ook liever een mals biefstukje wat je krijgt voor geschoteld en zo is dat ook bij onze vriend de karper,maar onder tussen bleef het rustig en ik begon toch een beetje te balen en alleen  woensdag  was het de hele dag droog en het zonnetje scheen maar het was nu al onder tussen al vrijdag ,toch maar weer eens de lijnen uit gevaren te hebben was ik net klaar toen ik toch weer een run kreeg en een leuke karper  van 11 kilo op  de mat lag,gelukkig toch weer wat gevangen even kijken en ik had geluk er lag een dikke blubber ontlasting op mijn onthakingsmat zoals john gezegd had over het natuurlijk voedsel aanbod ,hengeltje gepakt boillie eraan uitgevaren en wat denk je piep piep piepppppppppp weer op dezelfde hengel hij lag er net maar in en nu al een run na een stevig gevecht en nat van de regen en van het zweten omdat ik wist dit moest toch wel een bijzondere vis zijn hoe die tekeer ging met mijn molen en hengel hoorde ik  mijn vriendin christel  zeggen wat voor een grote en hoge rugvin hij had, maar daar wist ik wel raad mee ik zei  namelijk dat het maar een klein karpertje was omdat zij maar pas vist en bang is dat ze het niet goed doet en verkeerd de vis zou scheppen, was dat de oplossing dat ze dus niet met trillende en knikkende knieen moest scheppen ,de vis had onder tussen mij en het materiaal zodanig op de proef gesteld en had weer enkele meters lijn genomen tot die dus weer met een rotvaart naar de kant terug gezwommen kwam gaf hij zich eindelijk na een lang gevecht gewonnen en werd geschept door mijn vriendin tot ze zei ik heb hem ik kan je vertellen er viel een zware last van mijn rug in plaats dat zij met knikkende knieen stond  was ik het want ik voelde de spanning ik keek in mijn schepnet en ik dacht nog gelukkig gerechtigheid voor het lange wachten op zo een vis, het had al een aantal dagen door mijn hoofd gespeeld en in mijn stoutste dromen naar voor gekomen was er toch ook gelukkig weer  een mooie vis ,ik heb het schepnet overgepakt en moest mij toch ff goed hebben met die vis ,ik heb hem snel op de onthakingsmat gelegd en toen behandeld met ontsmettingsmateriaal en toen heb ik toch wel een traantje weggepinkt van geluk stiekum in het hoekje ,weegzak gepakt en weegschaal op 0  gezet en het mooie gewicht van 41.5 pond was duidelijk afleesbaar wat een mooi moment voor mij, na een aantal mooie fotos  en wat film heb ik hem gekust en terug in zijn element het water gezet voor mij was deze vis mijn record vis op toch zeker zo een 40 hectare groot  en mooi water, en een gelukkig man dat ik weer was, lijnen weer met verse proline boillies voorzien deze had ik bij eddy sterckx nog gehaald een week ervoor en daar heb ik ook bijna een paar uur op de koffie geweest wat kan die man vertellen ,trouwens petje af voor eddy hoe hij met zijn klanten om gaat ook wat betreft de info hoe en met welke bollie je moet vissen, ,eddy bedankt nog…. nu was het de beurt voor mijn vriendin weer, zij had ook maar een visje van 10.5 kilo gevangen dus de volgende was voor haar en daar hoefde ze niet lang op te wachten de vissen waren los aan het komen hadden ze nu eindelijk door dat de boillies misschien toch iets lekkerder en makkelijker verkrijgbaar waren dan die muggenlarven ,piep pieppppppppppppppppppp nog geen half uur na dat ik mijn vis gevangen had ging weer de zelfde hengel af en moest mijn vriendin aantreden na een zo een zelfde gevecht als dat van mij moest ik weer gaan liegen toen de vis zich kort bij liet zien heb ik gezegd dat het een kleintje met pit was en zij hem zeker eruit kon halen had ik weer gelogen maar een leugentje  was wel voor eigen best wil kon ook zij op gelucht adem halen en ik de vis scheppen tot zij de vis zag wist ook zij dat ik wederom gelogen had  er lag toch weer een knappe vis met een buikje waar een bier drinkende man jaloers op zou zijn, weegzak en weegschaal op nul gezet bleef hij steken op 36.900 pond en dit was voor haar ook een record want op de eerste sessie op villedon had ze haar eerste 26 ponder al verbeterd en niet zo zuinig ook dus er was reden voor een feestje voor ons tweeen,zaternacht kreeg ik een terugzakker en een daarna een kei harde run, wederom zo een krachtpatser deze was nog sterker als mijn vis op 41.5 pond  deze vloog een maal rechts over de marker en toen weer terug naar de kant en toen ging die weer als een bezetene er  van door tot mijn molen die al een paar dagen in de regen stond op eens kurk droog was ,echt dit moest wel een hele grote vis zijn of te wel een krachtpatser besloot die ook nogmaals maar eens rechts over de marker te vliegen maar na wat spannende en bloedstollende momenten  kon ik de vis in het maanlicht zien ,maar ook hij ging kennis maken met het schepnet ik was toch eens benieuwd wat deze vis ging wegen , wat een lang gerekte spiegelkarper met een staartlob zoals mijn  dochter haar zwemvliezen,wat natuurlijk ook zijn kracht verklaart bleef de digitale weegschaal staan op 34 pond daarna hebben wij nog een 30 ponder en een 22 ponder en had ik toch 8 vissen gevangen waar ik toch trots op was omdat ze allen hun eigen charmes hebben, dus karpervissers als jullie eens lekker en leuk en goed verzorgd willen vissen is lac de villedon beslist de moeite waard  zeker de afstand gezien want vanuit limburg zijn het toch 820 km verder is er een visshop waar je die verse materialen kunt kopen zoals je dat ook in een viswinkel doet en je kunt tevens je boillies en pellets daar kopen want het scheelt weinig met de prijs in nederland en je kunt er boot en moter en staafmarkers ,onthakingsmatten enz enz ook kun je er s’avonds eten op je visstek laten komen en s’morgens brood bestellen en de beheerder maarten met marleen en john en benoit zijn altyd in voor je de informatie en service te geven wat je nodig hebt voor een karper te vangen ,ik heb zelfs maarten een middag met een collega visser een paar uur bezig gezien, met stekken zoeken op de dieptemeter, en voerstek opbouw, en lijnen maken  wat het water betreft is het een mooi groot meer met ruime stekken  en viswater, de vissen allemaal met mooie hangbuiken en toch allemaal vanaf 20 pond dat ik denk al tot 50 pond en die vissen hebben wat de toekomst gezien toch de potentie voor het doorgroeien van hele zware gewichten op dat water bij mijn vorige sessie lagen de gewichten ook al tussen de 20 pond  en de 36 pond toen had ik toch op 1 week ook 21 karpers als je nu al ziet wat de gewichten van deze vissen al zijn zal het zeer zeker de moeite waard zijn voor lac de villedon te bezoeken.                                                Wij hebben onze volgende sessie reeds gepland

Robert en christel van wely.